21:52:00

Blogmas 2017! - świąteczny przepis na...

Hej, hej!

Może niekoniecznie jest to mój przepis świąteczny. Niestety nie umiem jeszcze zbyt dobrze piec, więc poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowe ciasto z Delecty. Robiłam te pierniczki w zeszłym roku i wyszły przepyszne. Więc postanowiłam w tym roku też zrobić, ale trochę więcej, ponieważ rok temu nie dojechały do domu rodzinnego, tylko zostały zjedzone... przeze mnie ;) Zapraszam ciekawych do obejrzenia przygotowań oraz efektów końcowych ;)

  • Oprócz gotowego ciasta będziecie potrzebować miękkiego masła (75 g), jedno jajko oraz mąkę do podsypywania. 

  • Najpierw wsypujecie gotowe ciasto do miski, następnie jajko oraz masło. Następnie zagniatacie ciasto.

  • Gdy ciasto utworzy gładką masę, zawijamy je w folię i wkładamy do zamrażalnika na 30 minut.
  • Następnie wyjmujecie ciasto, dzielicie na połowię, rozwałkowujecie ciasto i przy użyciu foremek robicie pierniczki. 
  • Podgrzewacie piekarnik do 180*C i wkładacie pierniczki na ok. 10-12 minut.
Ja polecam 10 minut, bo niestety przy jednej partii przedłużyłam do 13 minut i troszeczkę się zjarały :D Niestety procesu robienia pierniczków Wam nie pokażę, bo mój pomocnik musiał wyjść i nie miał kto mi zrobić zdjęć. 
I wychodzą oto takie pierniczki korzenne. Przepyszne! Mówię Wam ;) Tak się zastanawiam czy zostawić je takie gołe czy jeszcze ozdobić? ;) 

Dajcie znać co myślicie i co Wy pieczecie na święta ;)
Buziaki,
A.

8 komentarzy:

  1. Super są te foremki z uchwytami! Takie muszę gdzieś znaleźć;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierniczki na święta muszą być :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie gotowe paczki są niby fajne, ale... u mnie w odmu od lat króluje sprawdzony już przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tamtym roku robiłam pierniczki, ale teraz stwierdziłam, że wolę zrobić ciasta, bo to bardziej chodliwe ;)

    Z wielką chęcią obserwuję i zapraszam do siebie :
    https://kobiecomania.blogspot.com/
    Przesyłam całusy <3

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za wszystkie komentarze i zapraszam ponownie ♥